Monday, March 30, 2009

**Buatmu Kekasihku**


Buatmu teman hidupku…
Aku mencari manusia biasa,

Manusia yang dalam hatinya
penuh
rindu pada yang Esa,
Manusia yang dalam dirinya
penuh
kasih pada pencipta,

Buatmu teman hidupku…
Doaku agar cepat dipertemukan
denganmu,
Tak tertahan rindu ini untuk
berada di sisimu,
Kerana ku mahu kau disisiku.


Buatmu teman hidupku…
Kita adalah manusia biasa,

Tapi, harapanku..

Saat kita disatukan,

Maka lahirlah jiwa yang sangat luar biasa
dalam mencari redhaNya..


Buatmu teman hidupku…
Akan aku nantikan saat yang ditunggu

dengan kesabaran,

Kerana semua itu satu dugaan,
Walaupun penantian itu penyeksaan,
Namun, aku percaya,
Semua ini ada balasan.


Buatmu teman hidupku…
Aku hidup penuh dengan dosa,

Tidak terkecuali seksa dan derita,
Jiwaku menjerit sakit lamanya,
Sungguh tak tertanggung jiwa sengsara,

Namun, ku tak lupa,
Sabar kunci utama…
dan
Aku nantikan kau merawat luka.

Buatmu teman hidupku…
Sudikah kau menerimaku??
Bersediakah kau menanggungku??
Aku menanti jawapanmu….
Tapi kau harus tahu,
Aku ingin berdiri di belakangmu..

Buatmu teman hidupku…
Janjilah bersama,
Saat dunia memandang kita,
Ayuh bangun jangan terleka,
Ingatkan aku di kala alpa,
Kerana aku insan biasa.

Buatmu teman hidupku…
Isteri solehah itu janjiku,
Baitie jannati itu matlamatku,

Semua ini ingin bersamamu,
Kerana bagiku,
Aku mencintaimu sepenuh hatiku…
Kerana bagiku,
Aku merinduimu segenap jiwaku…
Walaupun aku tidak pernah mengenalimu,
Terimalah aku demi yang Satu….

3 comments:

  1. salam sahabat yang amat dikasihi...
    sajak ni amat menyentuh kalbu...
    semoga kte beroleh seperti yang diimpikan..
    Hamba yang taat...
    dan Isteri yg solehah..
    amin...Insyaallah

    ReplyDelete
  2. actually...nk tahu sgt pe mksud shakinah....
    klo sakinah mksud dier ketenangan n kdamaian..
    how bout shakinah???

    ReplyDelete
  3. ohh...siapakah gerangan yg menulisnya..
    I'Allah....smg dikecapi impian ini bersama..

    ReplyDelete

Jom berkongsi