Tuesday, April 28, 2009

**Mama, abah, nantikan ina balik ye...**

Nak balik.............
sejak akhir2 nie, mcm dh takde benda lain yg nk d fikirkn dlm kepala ni.
mcm mn aku nk balik umah ni nnti..
paper last 2 mei, tp??
aku hnya di benarkan balik 5 mei...
time tepon mama dgn abah ari tu, mcm2 alasan aku bg kat mama dgn abah, punye nk balik 2 mei tu jg past hbs exam..
exam hbs kul 9.30 oagi, so ingt nk balik umah kul 11 pagi tu bertolak la dari ukm..
abah dh bg green light, tp kerisauan tu tetap ad..
cakap la kat abah..

"Abah, doakan ina selamat balik dh la, semoga dipermudahkan perjalanan nnti, ina perlukan redha dan berkat abah nk balik ni"

"Abah doakan sentiasa yg terbaik untuk adik...insyaAllah selamat nye perjalanan adik.."

tu ayat abah, pastu hp abah pun di pastkn kpd mama..

"mama, kalo ina balik sorang2 ari sabtu tu nnti boleh tak??"

"adik, awk jgn cari pasal...berani ke awk nk balik sorang2??

"insyaAllah, mama doakan ina je selamat sampai umah.."

"Adik, awk jgn buat mama sesak nafas....mama mengandung ke awk 9 bulan 10 hari, mama melahirkan awk, mama membesarkan awk, mama syg sgt2 kat ank2 mama.."

tibe2 air mata aku menitis bile dgr ayt mama mcm tu, ayat yg lahir dari hari seorang ibu, cukup ikhlas dari seorang ibu...ringkasan tntg betapa kasih dan sayangnya seorang ibu....

aku menutup bhgn bawah hp dgn tangan, xnk bagi mama dgr aku nangis...mama ni sensitif, kalo dgr aku nangis, dgn mama nangis skali..

sungguh, betapa aku pentingkn diri...kerana nk balik awl, aku tak fikirkn kerisauan seorang ibu dan ayah...

akhirnya, setelah di bincang, aku akn berangkat pulang pada 5 mei ni pagi2 buta lagi... semoga selamat perjalanan aku nanti....mama, abah, ina tak sabar nak balik umah..terasa rindu sangat nk peluk kedua org tuaku..

No comments:

Post a Comment

Jom berkongsi