Thursday, April 7, 2011

:: Catatan Rindu ::

Assalamualaikum shbt2....rindu yang tersarang di dalam jiwa ini tak mampu di ungkap dengan kata2, rindu pada dunia blog yang tertangguh sekian lama akhirnya terlampias juga hari ini...

Kelmarin, alhamdulillah kinah dan shbt2 lain selamat ber'viva'...membentangkan segala hasil tesis kami dan 'dihentam' untuk segala data yang dipersembahkan....slide kinah seriusly sikit compare dgn lab partner kinah, sebab slide kinah mmg xde ayat, 70% graf dan gambar2...takut termiss point2 penting. Biar apapun, terima kasih yg tak terhingga buat Prof Mustaffa, Dr Yap Chi Chin, Prof Madya Dr Ramli Omar dah lab partner kinah, Nurulzaleha saffa nazeli di atas segala pengorbanan kalian semua, really appreciate it.

Selepas tamat presentation kami, kinah menyibuk ke bilik mesyuarat fizik utk melihat presentation shbt2 yg lain di sana...alangkah sejuknya hati tatkala melihat wajah kekasih hati ada di sana..ya Allah, rasa nak menitik air mata.

Tapi kinah sedar, siapa kinah untuk menjadi perhatian dia...kehadiran kinah tak pernah di rasai olehnya sebab kinah insan kerdil, dia seorang yang amat disayang ramai. Melihat susuk tubuhnya berada di depan mata, adalah suatu anugerah yang teramat indah...segala rindu terubat sudah. Apatah lagi mendengar suaranya yang serak2 basah...ya Allah, terima kasih kerana mempertemukan kembali dengan kekasihku yang satu ini.

Prof. Dato' Dr Mohd Yusof Othman....itulah kekasih hati kinah. Prof, saya rindu kuliah prof!! Saya rindu segala kata2 prof!!

Seorang pensyarah yang amat dan teramat kinah kagum!!! Tidak asing ayat2 al-quran mahupun hadis dalam memberikan kuliahnya...bidang kepakaran beliau adalah dalam bidang tenaga, dan setiap kuliahnya tidak satu pun tertinggal untuk dikaitkan dengan al-quran!! biarpun kuliah kami 50-50 secara rawaknya pelajar adlh melayu-cina, tp sedikit pun tidak membuatkan beliau lemah utk berkongsi ayt2 mukjizat itu.

Prof, serius rindu kuliah prof!!

Daripada sekecil-kecil benda seperti atom sehingga ke nukleus sehinggalah sebesar sumber tenaga seperti matahari, prof tak lupa kaitkan segalanya dengan pencipta agung....dalam kuliah prof inilah kinah terasa kinah datang ke sini belajar kerana ilmu, bukan kerana exam...

Latar belakang setiap saintis yang ada semua dalam kepala prof, bagaimana sesuatu teori tu discover, semua dia bentang...sangat kagum!! biar apapun, tokoh2 ilmuwan islam tetap meniti cair di bibirnya...mana nak cari pengganti dirinya di dalam hati ini!!

Serius sebak sangat dapat jumpa prof live lepas present hari tu sebab kinah dah lama tak dapat jumpa prof directly....apapun, terima kasih prof untuk ilmu yang prof curahkan selama ini. Nanti, tengok2 la kat tv2 kalau ada2 talk tentang sains dalam islam, dia selalu jadi penceramah jemputan...

Ok, maaflah, entry kali ni seriusly takde input, sekadar lampias rindu. Terima kasih utk doa shbt2 utk kinah selama ni.

Sblum kinah labuhkn tirai blog kali ni, kinah nk share sebuah lirik lagu yang dihadiahkn oleh seorang shbt kinah...lagu bertajuk 'ku yakin berlaku'...hayati bait2 lirik lagu ni...

Lirik Lagu Ku Yakin Berlaku - AIDIL

Yang ku panggil kasih
Ku kenang selalu
Riuh atau sepi
Rinduku padamu

Dalam kesibukan
Dalam kelapangan
Tiada ku lekang
Ingatan yang suci

Tertumpu mendambakan
Disatukan denganmu

Di hari yang indah
Ku yakin berlaku
Kita bertemu di jambatan kasih
Setelah dipisah lama

Di hari yang indah
Tiada sedetik
Akan terlewat mahupun tercepat
Kutatap wajahmu duhai kekasihku

Garisan pemula
Jauh kutinggalkan
Semangat ku sama
Mencapai impian

Kau ku panggil kasih
Dulu dan selamanya
Tidakkan berubah
Perasaan ini

Lagu : Hafiz Hamidun (Arteffects Production)
Lirik : Ad Samad (Fighting Poet Sdn. Bhd., S/P Luncai Emas Sdn. Bhd.)

No comments:

Post a Comment

Jom berkongsi