Wednesday, June 9, 2010

:: Tak Pernah ku Pinta Semua Ini ::

Terasa seperti baru semalam ku kenal dikau
Tapi ternyata,
lebih dari itu masanya kita bersama
menghitung bulan dan bintang di angkasa
menyapa angin yang sepoi-sepoi bahasa
menikmati terbit dan terbenamnya pusat cakerawala
segalanya pernah kita lakukan bersama

tiada kata terpaksa, segalanya datang dengan rela
aku dan kau segalanya rela
kerana kau percayakan aku
dan aku percayakan kau
kita saling percaya
kerana
kita bukan baru kenal semalam

kau tahu
bila kita jalan bersama
burung berkicau
cemburukan ukhwah kita
bila kita jalan lagi
daun pokok melambai
meraikan kita bersama
bila jalan lagi
semut sama sekali tidak melintas
mengizinkan kita menikmati bumi Tuhan ini
sampai bila ye kita dapat jalan bersama??

itu cerita hari-hari sebelum ni,
tapi cerita hari ini,
hari esok???
DIA je kan yang tahu

hari ni kita makin kenal
hati, limpa semua la
tapi langit tak cerah sentiasa kan
awan mendung turut rindu untuk muncul
moga kilat tak sabung menyabung

kelakar kan....

tak suke bila sama-sama senyap
ada sesuatu yang tak kena antara kita
kenapa senyap??
kalau salah, tegur la
kita kan bukan baru kenal semalam

orang kata diri ini hipokrit
memang pun kan
hipokrit dalam banyak perkara
berlagak baik, tahu serba serbi
banyakkan kelemahan diri ini

kadang-kadang,
baru sedar, mungkin ini masanya
masa untuk kita tak lagi bersama
awak ada awak
dan saya ada saya....
mungkin itu yang terbaik untuk kita...

yang penting,
ingat sesuatu,
tak pernah pun diri ini minta semua ini...

No comments:

Post a Comment

Jom berkongsi