Friday, June 5, 2009

**Hari ini dalam sejarah**

Salam perpaduan...hari ini dalam sejarah....

Mama menelefon meminta pertolongan untuk diri ini pergi ke sesuatu tempat....ok, mcm biasa bersiap.....tibe2 buka pintu, moto xde, rupanya abg bawa gi keje. Tepon mama semula, nk gi dengan apa nie??

Jeng2, mama kata bawa je la kereta waja yg ada kat rumah tu...itu je yg tinggal di rumah. 1st time bawa waja, tak pernah kot, memang takut sebenarnya sebab besar. Slalunye bawa kancil atau viva je...

Memang lain la rase bila bawa kereta besar nie, takut la yg paling banyak rasa dalam ati. Tibe2 mata aku berair....terlihat seorang perempuan membawa basikal dan di tempat duduk belakang perempuan tu ada anak kecil, baru balik dari tadika rasanya. Ya Allah, aku dengan sewenangnya bawa kereta ni untuk bergerak ke sesuatu tempat, tapi insan itu???

Aku percaya, setiap kayuhan itu penuh dengan kasih sayang dan doa seorang ibu kepada anaknya supaya menjadi insan berguna...itulah aku dulu, ke mana sahaja kami sekeluarga bergerak hanya lah dengan berbasikal kerana tidak memiliki kenderaan lain lagi. Wahai diri, bersyukurkah engkau????
Ye....S A B A R......sabar itu penting dalam melakonkan watak hamba Allah di pentas dunia ini. Lakonan yang semuanya adalah realiti hidup......bersyukurlah wahai diri di atas segala nikmat yang telah dikecapi selama ini...

2 comments:

  1. Assalamualaikum...

    Kadangkala manusia lupa untuk menghargai apa yang mereka ada...
    Kadangkala manusia enggan mensyukuri nikmat yang Allah berikan kepadanya...
    Sesungguhnya apa yang kita miliki adalah lebih baik dari orang lain dari sudut yg tersendiri...
    Kerana Allah Maha Mengetahui atas segala kurniaanNYA...
    Am I rite?? hehehe
    (Talking bout myself 2...wawawa)

    ReplyDelete
  2. wa'alaikumussalam...
    memang pun....manusia seringkali terlupa menghargai apa yang ada di sekeliling kita..
    terima kasih di atas komen saudara/i yg sama2 mengingatkan..

    ReplyDelete

Jom berkongsi