Wednesday, June 10, 2009

**Monolog seorang hamba**

Saat ini, aku bersendirian...
cuma bertemankan kicauan burung
sesekali telingaku ini menangkap bunyi kipas
aku sendirian....
hanya Allah setia menemani aku.....

Malam ini malam yang ke-4
aku tidak boleh melelapkan mata...
sudah puas rasanya memaksa mata
namun tidak terlelap jua
Yang aku tahu,
aku belum bersedia untuk terlelap selamanya
kerana bekalan belum sedia

Bantal di sisi ku peluk seeratnya
Aku rindukan pelukan ibuku
Aku rindukan nasihat ayahku
Aku rindukan sahabatku
Aku rindukan segala yang ada...
Sebelum segala hilang tiada

Aliran air di pipi
menyentuh jiwa
menyentuh dosa lalu
aku tahu,
air mata ini tidak akan mampu
memadamkan dosa lalu begitu saja

Senyum mujahidah mencari syahid...
ya..
salah satu mesej yg di hantar
oleh salah seorang sahabatku,
sejauh mana aku memegangnya??

Aku terus dan terus
memerlukan sokongan insan sekeliling
walau sekadar mesej yang pendek
tanda peringatan itu lebih penting
dari marah dan tengking

Bercinta sampai ke syurga.....
kenapa ini yang timbul??
ntah......
benarlah, manusia hidup kerana cinta
cinta yang tiada batasannya
Arghh
Sakinah bangun!!!!


No comments:

Post a Comment

Jom berkongsi