Wednesday, June 10, 2009

**Hati ini terusik lagi**

Hari ini tidak ada kuliah, tak taw nak buat apa kat bilik. Tapi jap lagi nak kena balik Kris Mas jap, nak tengok bilik lame, ada projek. Apa nak buat??

Tangan ni terasa nak buka semula file2 yang saya download sebelum nie. Mata saya tertangkap kepada beberapa file yang rasenya dah lama saya tak sentuh.

Dr. Badrul Amin-Alunan zikir munajat, Hijjaz-tasbih dan zikir dan beberapa lagi selawat yang berjaya mencuri tumpuan saya...

Hati ini bile dah lame tidak mendengar kalimah2 ini terasa seperti hati ni mati sebab xde baja untuk menyuburkannya......

Sambil menikmati halwa telinga itu, saya membuka kembali semua mesej ayt2 cinta dalam hp saya...di sini ingin saya kongsikan beberapa mesej dari sahabat saya...

"Wanita solehah ibarat mawar berduri,
dari jauh kelihatan cantik dan lembut,
namun bila didekati lelaki ajnabi,
durinya menjadi perisai untuk memelihara diri.
Wahai muslimah,
jangan engkau tumpulkan duri2mu
hanya kerana ingin didekati insan bernama lelaki,
kerana rojul soleh hanya akan memilih
mawar2 yang tajam berduri"



"Ku rayu padaMu Ya Allah...
sentuhlah hati sahabatku ini saat dia jauh dariMu,
Peluklah hatinya andai
dia mencintai sesiapa lebih dariMu,
peliharalah iman kami,
teguhkan hati kami dalam mencari redhaMu,
Sesungguhnya kami takut dan gerun
jika ENGKAU berpaling dari kami,
Alangkah ruginya kami..
Alangkah dahsyatnya azabMu..
Moga diberi kekuatan dan ketabahan
kerana setiap sesuatu itu
datangnya dariMu Ya Allah,
amin"


"Sahabat-sahabat,
usah mengundur ke belakang,
tolehlah sesekali ambil pengjaran,
teruskan melangkah maju ke depan,
teman2mu memerlukan bimbingan,
lupakan segala kesamaran,
pulanglah pada hakikat,
seorang insan bergelar pejuang,
jangan menyerah pada keadaan,
terimalah ia sebagai cabaran,
nescaya akan dirasai manisnya iman..."


Dan...baru2 ini, sy mendapat mesej dari seorang hamba Allah yang mungkin sy mengenalinya, tp sedih sebab no yang tertera di hp sy itu tiada dalam simpanan. Mesejnya amat simple, betul la, Allah Maha Mengetahui, Dia takkan biarkan kita berseorangan, sebab ketika mesej yang saya dapat ni, saya sedang berperang dalam diri...menangis sendirian di kamar indah ini....tibe2 Allah menggerakkan tangan hamba Allah ni menghantar mesej ni kepada saya....sedarlah, Allah sungguh Maha Penyayang.....berikut adalah mesej hamba Allah tu...

"Kehidupan ini terlalu banyak yang hendak dicoretkan,
semakin kita melangkah,semakin kita ke hadapan,
semakin kita ke hadapan, semakin kita kenal hakikat kehidupan,
melangkahlah dengan gagah dalam perjalanan mencari Tuhan"

Pada insan lain, mungkin tiada makna ayt2 nie, tp di kala sy menerima mesej tersebut, takde apa yang dapat dikatakan....sy sungguh lemah dalam perjalanan di bumi ini. Terima kasih pada empunya yang memberi mesej ini dan semua sahabat yang tidak jemu menghantar mesej 'peringatan' kepada diri yang hina ini...

No comments:

Post a Comment

Jom berkongsi